mandag den 18. juli 2011

Peacock design


Idag har jeg lavet negle på min dejlige søster. Jeg har lavet dem ud fra en ide jeg også fandt på nettet (dog i andre farver) og da jeg så det, mindede det mig om en påfugl, så i stedet for kun at lave prikkerne sorte, malede jeg dem i mange forskellige grønne om blå nuancer i flere lag.

Til at lave de tynde sorte streger har jeg brugt den fantastiske neglelak min søster holder i hånden på billedet. Det er ikke bare en helt almindelig sort neglelak, for penslen er nemlig ultra tynd, og det er mega lækkert når man skal tegne små mønstre...

Det var dejligt at lægge neglelak på en anden, for når jeg skal gøre det på mig selv, ender højre hånd altid med at se utrolig dum ud, da jeg ikke kan styrer neglelakken med ventre hånd.




Men da jeg gik helt amok med min søsters negle, da jeg som en af de få gange har fået lov til at lægge lidt mere end en almindelig farve på hendes negle, synes jeg det var lidt kedeligt at lave det samme på begge hænder, så jeg hoppede i stedet videre til et andet peacock design, nemlig at lave selve påfugle-fjeren.

Så jeg lavede en masse grønne og blålige cirkler oven på hinanden efterhånden som hver enkel farve var tør, og lavede cirklerne mindre og mindre indtil jeg nåede ind til midten, hvor jeg lavede en sort prik. Derefter tegnede jeg mørkegrønne strimler eller hvad jeg nu skal kalde det i toppen, og i bunden lavede jeg det grønne til en spids.


Den lysegrønne neglelak er en helt ny farve jeg lige har købt i føtex til 16,66kr. da de havde en lille kasse med makeup og neglelak til 3stk. for 50kr. og hvem kan dog stå for sådan et godt tilbud. (ikke mig i hvert fald) haps...




Hvis ikke man så godt kan se mønsteret på det andet billede er her et lidt tydeligere et, taget tættere på.
Og for lige at vise hvor inspirationen kom fra er her et billede en min peacock ørering.
Ny idé til min, Tobias, Sarah, Camilla's collection, som handler om peacock. TSTP-collection!

1 kommentar:

  1. Jeg ofrer mig gerne til at få lavet sådan nogle negle næste gang :) du siger bare til :D

    SvarSlet